Friday 20 December 2013

Kenapa perlu minum 3Liter air kosong?


Salam,
OK. Hari ni saya nak jawab kenapa badan kita perlukan 3 Liter air kosong/masak sehari. 
Ini yang saya selalu consult pada customer2 Shaklee saya.

Selalunya bila saya mengingatkan customer saya tentang “Minum air masak 3 liter ya”, atau bila mereka mengadu mengalami healing crisis, saya tanya “Cukup tak 3 liter air masak?”, ada yang menjawab “Lebih dari 3 liter pun.. Termasuk air oren, air teh, kopi, sirap dan sebagainya”.
Tahukah anda, tanggapan itu SALAH SAMA SEKALI!
Bila saya kata 3 liter air masak, maknanya 3 liter air masak, bukan 3 liter air atau minuman lain. Kecuali kalau anda memang tak boleh nak telan air masak langsung.

Kenapa?
Sebabnya:-
1- Air masak/air kosong/air mineral sangat-sangat berbeza dengan air minuman yang berperisa dan berwarna-warni tu.
2- Minuman yang mengandung kafein seperti kopi, teh, coklat dan sebagainya bersifat diuretik iaitu bertindak mengeluarkan air dari badan (melalui kencing).


3- Minuman bergula merangsang tindakan pankreas.
4- Air di dalam minuman berperisa (termasuk jus) digunakan untuk memproses minumpan tersebut dalam badan kita.
Jadi, minumlah 3 liter air masak sehari, bukan 3 liter minuman. Penting sangat sebab air amat diperlukan untuk fungsi-fungsi badan, lebih2 lagi bila ambil suplemen.

Jangan lupa tau! Minum air MASAK/KOSONG/MINERAL 3 LITER sehari.

Berminat nak dapatkan supplement Shaklee, contact sy:-

Masriah Abdullah Hadi (SID 919292)
FB: Mass Hadie
FB page: Nature Healthy & Beauty Shop
for fast reply, please sms/whatsaap 012.3873114

Harga dijamin murah! :)


No comments: