Thursday 19 August 2010

Boleh percaya kerrrr??

Salam,

Pernah tak korang rase ape yang aku rase neh...*belum citer pape tetiba bg soklan camni kan..PANG!!! ok.ok. Persoalan nye disini adalah macam mn kita nak percaya dan bersangka baik pada orang yang pernah tipu kita dan permainkan perasaan kita.... susah x nak jawab soklan neh?? alaaa...senang jek kan..susah lagi soklan ms korang exam nak dpt gelaran siswazah/siswa kowt... hehehe...

mmm....tapi bg aku susah jugak la nak percaya smule kat orang tu lepas ape yang dia dah buat...aku dah cuba berpositif, bersangka baik ngan dia, cuba yakin dan percaya pada janji2 dia, dah serahkan hati pada ALLAH, dah redha..semuanya lah! tapi masalahnya still x boleh nak hilangkan rase curiga, was-was, risau, takut, macam-macam lah...dah macam rojak mamak dah taw...eh!eh! ape kate bukak pose ari nih tapau rojak mamak jek?? ngeeeeeeee PENGSAN! full stop!

Kalau dgr ceramah ustaz ke ustazah mereka slalu cakap.. bulan puasa nih x baik bersangka buruk, lebih elok bermaaf-maafan, tambah pahala supaya dapat kurangkan dosa2 lampau.... ye, betul ustazah... saya tau tuh..tau sangat... tapi kan ustazah, saya cuma manusia yang lemah, naif... *tetiba mood sedey pulak neh..heshhhh!! x mo la sedey-sedey....x beshhhh.....

ape pun aku tetap sayang dia... memang x boleh nak benci dia dan memang x akan kowt... cuma yang susahnye nak buang far-far away ingatan pada ape yang berlaku...masih ade rase terkilan yang strong.. rasa curiga yang strong jugak... banyak surrounding yang mengingatkan aku pada perkara tuh... even tgk muke MIL ngan cik angle aku pun leh teringat.... cam no tuh...??? ontah lah jang oiiiii... *motip tukar loghat nogori.. :))

so, kalau korang ado care cam ne nak bantu aku... sila lah maju ke depan.. jangan malu jangan segan... dialu-alukan... cececeh... ^_^ Selamat Hari Raya!! PANG!! lambat lagi la woiiiii!!! hahahaha...

Sekian,

2 comments:

Unknown said...

huhu.. betul betul betul.. memang susah nak percaya bila diri dah di tipu.. e
mm, saya pun x de petua atau tips lah mass. Cuma, kene berjaga2 dengan setiap gerak geri die kot.. dan rasanye, nak bagi chance tu agak tipis je kan? lagi satu, seeloknye, korek ape yg patut di korek.. jangan ade selindung2 dengan kita..

Unknown said...

tu lah...susah kan zie...nak berjaga2 pun agak susah sebab bkn 24 jam kita dgn dia..cuma blh ingatkan dia setiap hari supaya dia x buat lagi...
neway thanks zie..