Tuesday 24 December 2013

Cuma RM65 Seumur Hidup!

Salam.

Ok, hari ni saya nak share asal usul Shaklee dalam hidup saya, kenapa saya boleh jatuh cinta dan setia dengan Shaklee sampai sekarang.
Saya dulu bukan yang sekarang..amboii! hehe..
Dulu saya tak suke ambil supplement..ape2 supplement pun..tak tau sebab ape..tapi memang tak suke..saya rasa sangat membazir duit gaji yang tak seberapa tuh..banyak benda saya nak buat dengan gaji saya..so, bab supplement saya tolak tepi..rasa macam tak ade keperluan pun..dan rasanya ramai di kalangan kita yang berasa begini kan ?? hehehe..saya cuma amik jamu untuk planning tak hamil, yang ni wajib hokey! hahaha..

Ceritanya bermula masa saya pregnant anak kedua. Bila dah pregnant biasenye saya akan survey set2 bersalin yang best2 dan berkesan. Ok, survey punye survey..saya decide nak try Shaklee sebab target saya kali ni saya nak fully BF baby saya sebab yang 1st dulu cuma merasa BF untuk 2 bulan ajer..sedih woooo ! anugerah yang tak ternilai adalah anak dan susu ibu...
Jadi, saya nekad nak Fully BF 2nd baby nih. Saya pun terus laju2 tanya kawan saya Suzie..yang sekarang 'mak' Shaklee saya jugak..beliau lah yang memperkenalkan saya dengan Shaklee. Beliau consult saya set ape yang terbaik untuk ibu menyusu. Disebabkan saya waktu tu kekurangan budget untuk supplement..dah tau kan kenapa? hihi...maka saya decide amik set basic sahaja dulu untuk percubaan..kan saya tak suke supplement..so try first.. hihi..
Masa tu saya cuma ambik ESP & AlFalfa..basic set untuk bantu penyusuan. Lepas jer bersalin terus boleh makan supplement nih..tak perlu tunggu selepas beberapa hari..keluar jer baby dah boleh start dah..hehehe..
Magiknya Alhamdulillah....susu saya banyak & cukup untuk baby..masa dekat hospital baby langsung tak nangis..maybe kekenyangan...berbunyi ape pun tak..tidooooooo jerrr hokey...baby lain menangis melalak pun dia cool jer...bagussss...hihi
Dan saya teruskan sampai la sekarang even dah tak BF baby saya sebabnya ESP & Alfalfa tu fungsi dia menyeluruh tau...bukan untuk menyusu jer dan...bukan untuk wanita ajer..lelaki pun boleh sebab ESP bagus untuk memperbaiki fungsi prostat..
Dan lagi sekarang bukan ESP & AlFalfa jer, saya amalkan juga yang lain untuk jaga kesihatan dalaman. termasuk anak2 dan suami pun saya suruh amalkan Shaklee nih sebab memang terbaik.

Ini lah sedikit kisah saya macam mn bermula perjalanan saya dengan Shaklee.
Now, saya dah pun menjadi sebahagian dari family Shaklee. So, sambil jaga kesihatan sambil cari extra income. Alhamdulillah...rezeki tak pernah putus. Allah berfirman, 9/10 rezeki itu datang dari bidang perniagaan..so tak rugi mencuba kan...modal pun tak besar..cuma RM65 seumur hidup.

Kalau berminat nak start biznes saya sangat recommend Shaklee sebab skrg permintaan sangat tinggi.
Jum, hubungi saya segera..dan jana income korang bermula sekarang..kami provide on9 coaching juga..kami sentiasa membantu.

Boleh hubungi saya di:
fb : Mass Hadie
sms/whatsapp 012.3873114
SID: 919292
Great people Great choice!





No comments: